Uudised

Konkurentsiameti pressiteade:

11.01.2016

Konkurentsiamet kiitis 29.12.2015 otsusega heaks Elektrilevi OÜ kohustuse arendada 2017. aasta alguseks välja infotehnoloogiline lahendus ja tüüptingimused, mille kohaselt avaneb kõigile elektrimüüjatele Elektrilevi OÜ võrgupiirkonnas võimalus esitada tarbijatele nii elektrienergia kui ka võrguteenuse eest ühtne arve. Seni on selline võimalus olnud ajaloolistel põhjustel vaid Elektrilevi OÜ-ga samasse kontserni kuuluval Eesti Energia AS-il. Kohustuse täitmiseks tuleb Elektrilevil muuhulgas korraldada riigihange mahukaks IT-arenduseks.

Kohustuse kohaselt võimaldatakse ühtset arvet esitada kodutarbijatele ja äritarbijatele ning sellega liitumine on elektrimüüjatele vabatahtlik. Pärast kohustuse täitmist maksab tarbija võrgutasu oma elektrimüüjale. Liitumise korral vastutab tarbijate maksete eest elektrimüüja. Andmete vahetus elektrienergia müüjate ja Elektrilevi OÜ vahel ühtse arve esitamiseks hakkab toimuma Elering AS-i andmevahetusplatvormi kaudu.
Viis elektrimüüjat esitasid Konkurentsiametile ühise kaebuse, milles palusid kohustada Elektrilevi OÜ-d tagama neile võimaluse väljastada elektrienergia ja võrguteenuse eest ühtset arvet Eesti Energia AS-iga võrdsetel tingimustel. Elektrimüüjate hinnangul on see andnud Eesti Energia AS-ile konkurentsieelise.
Konkurentsiameti esialgse hinnangu kohaselt ei ole Elektrilevi OÜ senine tegevus taganud teistele elektrimüüjatele võimalust konkureerida Eesti Energia AS-iga võrdsetel alustel. Elektrilevi OÜ soovis võtta kohustuse ühtse arve korralduse rakendamiseks. Konkurentsiamet on seisukohal, et Elektrilevi OÜ võetud kohustus kõrvaldab tõhusalt turul esinevad konkurentsiprobleemid.

Konkurentsiameti otsusega ja ettevõtja võetava kohustusega saab tutvuda ameti kodulehel www.konkurentsiamet.ee

15. veebruaril avatakse uus elektrooniline keskkond, mille kaudu saab lahendada kõikide Euroopa Liidu e-kauplejatega tekkinud kaebusi. ODR-platvorm hõlbustab nii siseriiklike kui ka piiriüleste tehingutega seotud vaidluste lahendamist.  Loe täpsemalt siit

Teadagi on jõulueelne periood selline, kus kauplejad pakuvad hulgaliselt soodustusi. Paraku ei ole kõik need soodustused tegelikult soodustused, vaid näivad sellistena. Tarbijakaitseameti teenuste talituse jurist Juta Jõgise on kirjutanud artikli salakavalatest soodustustest, mida võib meie kaubanduses kohata. Loe artiklit siit

Tallinna lennujaama külastajatel on võimalus saada lennureisimisega seonduvat infot tarbijakaitseameti uudsetest infokioskitest, kust saab igaüks otsida teavet oma õigustest erinevates olukordades. Loe Tarbijakaitse pressiteadet siit.

Tarbijad, teadke oma põhiõigusi ja kasutage neid - kordame veel ja veel!

  • tarbija peab saama toote või teenuse kohta piisavalt infot, mille põhjalt teha ostuotsus. Toodete puhul tähendab see üldjuhul korrektset kauba märgistust ja teavet ning teenuse puhul täpset ülevaadet teenuse sisust ning ka maksumusest;
  • tarbija peab saama adekvaatset teavet toodete kasutamisest ja hooldamisest. Keerulisemate esemete puhul on kauplejal kohustuslik anda kaasa eestikeelne toote kasutus- ja hooldusjuhend, et vältida väärkasutust ja sellest tingitud võimalikke rikkeid. Sellistes olukordades igapäevaselt korrektselt toimetades on kauplejal võimalus ära hoida võimalikke vaidlusi.
  • tarbijal on õigus esitada pretensioon 2 aasta jooksul alates toote ostmisest. Kui tarbija esitab ettevõtjale pretensiooni, siis on ettevõtjal kohustus vastata 15 päeva jooksul. Pärast tähtaja möödumist on tarbijal õigus pöörduda tarbijakaebuste komisjoni;
  • garantii ja pretensiooni esitamise õigus ei ole samased mõisted;
  • rohkem infot leiate meie kodulehel rubriigist "Tarbijaõigused"

Tihti aga eksitakse tarbija põhiõiguste suhtes piirates tema seadusest tulenevaid õigusi,  seda näitab Tarbijakaitseameti ja meie ühingu praktika.
Selleks, et kauplejad oleksid rohkem teadlikud, korraldab Tarbijakaitseamet neljapäeval, 1. oktoobril Tartus toimuva infopäev „Suunanäitaja – nõuded jaekauplejaile“. See infopäev keskendub jaekaubandusele, kus käsitletakse kauplejatele igapäevaselt vajalikke nõudeid ning antakse suuniseid, kuidas neis hõlpsamalt orienteeruda. Tähelepanu all on ka ohtlikud tooted ning antakse soovitusi, kuidas iga kaupleja saab suurendada oma vastutustundlikkust veendudes, et tema müüdav kaup või teenus on nõuetekohane ning ohutu  vt.lähemalt http://tarbijakaitseamet.ee/et/node/6118

MTÜ Tarbijate Koostöökoda
Tel: +372 5300 6193, +372 5845 2323
E-post: tartutarbija@gmail.com, tiiu.muursepp@ut.ee
EenetLeia meid Facebookist!