' Õigus õiguse vastu

Saime mureliku tarbija kirja.

Olen tarbija, kes külastas oma kodupoodi. Selleks on tavapärane market, kus umbes 50 töötajat. Olen kuulnud, et selles ettevõttes ei peeta lugu vaktsineerimisest töötajate hulgas. Olin selles suhtes skeptiline.

06.04.21, käisin poes oma oste tegemas. Kahjuks kuulsin kassas mulle järgnenud ostja ja kassapidaja vahelist vestlust:

 – kas oled vaktsineeritud, küsis ostja,

- ei, vastas kassapidaja – ma ei vaktsineeri ega teegi seda, sest meie töötajate hulgas on enamus, kes ei ole huvitatud vaktsineerimisest

Mina kui tarbija, ma vajan teadmist ja kindlust, et poeskäik on ohutu. Kuidas on eesliinitöötajal võimalik sellise suhtumisega oma tööd teha? Me keegi ei tea, kes on viirusekandja või ka sümptomiteta haige, nii jagatakse haigust teistele.

Olen teadlik väitest, et igal inimesel on õigus ise otsustada ja end mitte vaktsineerida. Kas tal on aga õigus teisi inimesi võimaliku nakkuse puhul ka nakatada??? Miks on vaktsiinivastaste õigus ülem kui teiste inimeste õigus olla kaitstud???

Arvan, et kõik eesliinitöötajad, kes puutuvad kokku inimestega oma tööalaselt, peavad olema vaktsineeritud ja ei tohi nakkust levitada. Alati on tarbijal võimalik valida teine pood. Antud pood kaotab vähemalt ühe oma püsikliendi.

Leian, et meie riigi valitsus peab sellesse sekkuma ja oma seisukoha ütlema.

 

MTÜ Tarbijate Koostöökoda, endise nimega Tartu Tarbijanõustamis- ja Infokeskus on asutatud 2001.aastal. Meie põhieesmärgiks on tarbijate nõustamine, informeerimine ja koolitamine nende teadlikkuse suurendamiseks tarbijakaitse valdkonnas.

Nõustame tarbijaid

  • mobiilidel - 5845 2323 (nõustaja), - 5300 6193 (info) oleme kättesaadavad kogu tööpäeva jooksul,
  • e-kirja teel See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
  • personaalselt ühingu asukohas Riia 15b 5. korrus, Tartu, 51010 (ettehelistamine vajalik)
  •  E, T, K, N, R 16.00 - 18.00
  • Me ei ole infoliin ega anna teavet kaupluste aadresside ega telefoninumbrite kohta


Tarbijate Koostöökoja ülesandeks nõustamisel on aidata tarbijal konkreetsetel juhtudel mõista valdkonna õigusakte ja õpetada kasutama oma õigusi, kui ostetud kaup või teenus on osutunud mittekvaliteetseks.

Tarbijate koolitamiseks oleme pidanud loenguid algklasside- ja gümnaasiumiõpilastele ning täiskasvanutele Tartu linnas ja maakonnas ning ka Ida-Virumaal ja Kagu-Eestis. Tarbijate informeerimiseks korraldame tarbijateabepäevi aktuaalsetel tarbijakaitsealastel teemadel.

Alates 2012.aastast on ühing Eestipoolseks partneriks Dolceta 2.0 konsortsiumis (ADETEF, ASTEC, Euronet Consulting, Federconsumatori ja  SIVECO ning  rahvuslikud partnerid kõikidest 27 liikmesriikidest). 

Aprillis 2013 võitis ühing MKM konkursi strateegilise partneri leidmiseks tarbijakaitse valdkonnas- vabatahtlike tarbijaühenduste koostöö edendamiseks, nende esindamiseks Euroopa tarbijate nõuanderühmas ning osalemiseks ja kaasarääkimiseks tarbijate õigusi ja huve puudutavatel teemadel kohalikul ja riiklikul tasandil.



Ühingu ametlikud andmed:

MTÜ Tarbijate Koostöökoda
Reg nr 80139930, asutatud 07.03.2001
a/a 221024099779
Riia 15b 5. korrus, Tartu, 51010

Tel. 5300 6193 - info; 5845 2323 - nõustamine
E-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Koduleht: www.tartutarbija.ee
Juhatuse liikmed: Karin Plakk, Tiiu Müürsepp, Inna Usmanova, Galina Tubin, Riina Kallas

MTÜ Tarbijate Koostöökoda
Tel: +372 5300 6193 (info), +372 5845 2323 (nõustaja)
E-post: tartutarbija@gmail.com
EenetLeia meid Facebookist!