' Õigus õiguse vastu

Saime mureliku tarbija kirja.

Olen tarbija, kes külastas oma kodupoodi. Selleks on tavapärane market, kus umbes 50 töötajat. Olen kuulnud, et selles ettevõttes ei peeta lugu vaktsineerimisest töötajate hulgas. Olin selles suhtes skeptiline.

06.04.21, käisin poes oma oste tegemas. Kahjuks kuulsin kassas mulle järgnenud ostja ja kassapidaja vahelist vestlust:

 – kas oled vaktsineeritud, küsis ostja,

- ei, vastas kassapidaja – ma ei vaktsineeri ega teegi seda, sest meie töötajate hulgas on enamus, kes ei ole huvitatud vaktsineerimisest

Mina kui tarbija, ma vajan teadmist ja kindlust, et poeskäik on ohutu. Kuidas on eesliinitöötajal võimalik sellise suhtumisega oma tööd teha? Me keegi ei tea, kes on viirusekandja või ka sümptomiteta haige, nii jagatakse haigust teistele.

Olen teadlik väitest, et igal inimesel on õigus ise otsustada ja end mitte vaktsineerida. Kas tal on aga õigus teisi inimesi võimaliku nakkuse puhul ka nakatada??? Miks on vaktsiinivastaste õigus ülem kui teiste inimeste õigus olla kaitstud???

Arvan, et kõik eesliinitöötajad, kes puutuvad kokku inimestega oma tööalaselt, peavad olema vaktsineeritud ja ei tohi nakkust levitada. Alati on tarbijal võimalik valida teine pood. Antud pood kaotab vähemalt ühe oma püsikliendi.

Leian, et meie riigi valitsus peab sellesse sekkuma ja oma seisukoha ütlema.

 

„Kuidas tarbijast sai kaup ja milline on tulevik“

Tarbijakaitseamet, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ja Euroopa Komisjoni Eesti esindus korraldavad neljandat korda tarbimiskeskkonna arengu konverentsi. Seekordne konverents keskendub suurandmete, tarbijahariduse ja tuleviku tarbimiskeskkonna temaatikale. Ühtlasi kuulutatakse välja Euroopa Komisjoni tarbijaõiguste teavituskampaania. Konverents toimub 14. mail 2015 Tallinnas hotellis Swissôtel Tallinn. Konverentsi juhib Henrik Roonemaa.

Pidev tehnoloogia areng muudab järjest enam tarbimist, privaatsust ja sellesse suhtumist. Peaaegu igat inimese liigutust püütakse talletada ja väärtuslikeks andmeteks tõlgendada. Seekordsel konverentsil keskendumegi nendele teemadele ja küsime, mida nende andmetega tehakse, mis kasu on nendest ettevõtjatele ning millised on kitsaskohad tarbijale. Samuti arutleme selle üle, milliseid muudatusi oleks vaja teha haridussüsteemis, et tarbijaid muutuvaks tarbimiskeskkonnaks ette valmistada.

 

 

Konverentsi eesmärgid on:

* diskuteerida teemal tarbija jalajälg kaupmehe andmebaasis;

* tuua välja suurandmete kasutamise parimaid praktikaid ja kasu ettevõtjatele;

* arutleda andmete kogumise mõju ja võimaluste üle tarbijatele;

* anda võimalus noortele debateerida tuleviku ja privaatsuse teemal;

* heita pilk tuleviku tarbimiskeskkonda ning

* arutleda, kuidas kool suudaks päriseluga sammu pidada ehk milline on tuleviku kool.

Konverents on suunatud nii jae- kui ka e-kauplejatele, haridus- ja riigiasutustele, finantssektorile ning kõigile teistele ettevõtjatele, kes on huvitatud tarbimiskeskkonda ning ettevõtluse ja tarbijaõiguste arengut puudutavatest teemadest, eriti just andmete kogumisega seotud ohtudest, probleemidest ja võimalikest lahendustest tulevikus.

Konverents on eesti keeles ja kõigile huvilistele tasuta.

Konverentsil osalemiseks tuleb registreeruda hiljemalt 5. mail 2015

 

 

MTÜ Tarbijate Koostöökoda
Tel: +372 5300 6193 (info), +372 5845 2323 (nõustaja)
E-post: tartutarbija@gmail.com
EenetLeia meid Facebookist!