' Õigus õiguse vastu

Saime mureliku tarbija kirja.

Olen tarbija, kes külastas oma kodupoodi. Selleks on tavapärane market, kus umbes 50 töötajat. Olen kuulnud, et selles ettevõttes ei peeta lugu vaktsineerimisest töötajate hulgas. Olin selles suhtes skeptiline.

06.04.21, käisin poes oma oste tegemas. Kahjuks kuulsin kassas mulle järgnenud ostja ja kassapidaja vahelist vestlust:

 – kas oled vaktsineeritud, küsis ostja,

- ei, vastas kassapidaja – ma ei vaktsineeri ega teegi seda, sest meie töötajate hulgas on enamus, kes ei ole huvitatud vaktsineerimisest

Mina kui tarbija, ma vajan teadmist ja kindlust, et poeskäik on ohutu. Kuidas on eesliinitöötajal võimalik sellise suhtumisega oma tööd teha? Me keegi ei tea, kes on viirusekandja või ka sümptomiteta haige, nii jagatakse haigust teistele.

Olen teadlik väitest, et igal inimesel on õigus ise otsustada ja end mitte vaktsineerida. Kas tal on aga õigus teisi inimesi võimaliku nakkuse puhul ka nakatada??? Miks on vaktsiinivastaste õigus ülem kui teiste inimeste õigus olla kaitstud???

Arvan, et kõik eesliinitöötajad, kes puutuvad kokku inimestega oma tööalaselt, peavad olema vaktsineeritud ja ei tohi nakkust levitada. Alati on tarbijal võimalik valida teine pood. Antud pood kaotab vähemalt ühe oma püsikliendi.

Leian, et meie riigi valitsus peab sellesse sekkuma ja oma seisukoha ütlema.

 

 

2 aastane pretensiooni esitamise õigus, müügigarantii        

               

ja 14-päevased taganemisõigused

 

..... puudusega kauba korral

Tarbija võib kauba puuduse ilmnemisel pöörduda pretensiooniga  kaupleja poole 2 aasta jooksul. Selle perioodi jooksul ilmnenud tootmisdefektid kas parandatakse või kaup asendatakse.

 

....garantii (täpsemini  müügigarantii)  korral

 Garantii on müüja või tootja vabatahtlik lubadus pakkuda tarbijale seadusest soodsamat seisundit  (seadusega on määratletud 2 aastane pretensiooni esitamise õigus). Näiteks võib müüja või tootja garantiiga pikendada pretensiooni esitamise aega kolmele või viiele aastale, lubada parandamise ajaks tarbijale asendustoodet, võimaldada ööpäevaringset teenindust jms.

 

...sidevahendi abil sõlmitud lepingute korral  , näiteks telefoni, raadio, televisiooni, adresseeritmata või adresseeritud   trükise, sealhulgas kataloogi või ajakirjanduses ilmunud tellimislehega reklaami korral,  on tarbijal õigus taganeda lepingust   14 päeva jooksul. Kui aga taganemisõigusest teda ei teavitatud, siis võib  taganeda 3 kuu jooksul.

 

....koduukselepingu korral  on tarbijal õigus lepingust taganeda 14 päeva jooksul   ilma taganemise põhjust teisele poolele selgitama

 

....ostude korral internetist  on tarbijal  õigus ostetud kaup tagastada 14 päeva jooksul (ei pea selgitama miks) ja 30 päeva jooksul peab müüja ostjale ostusumma tagastama

 

14-päevane taganemisõigus ei kohaldu:

-          veo-, majutus-, toitlustus-, või meelelahutusteenustele;

-          tarbija esitatud tingimuste kohaselt valmistatud asjale (eritellimus);

-          asjadele, mida ei saa oma olemuse tõttu tagastada (avatud kosmeetikakaubad, toidulisandid, kiiresti riknevad toidukaubad);

-          ajalehtedele, ajakirjadele, raamatutele;

-          digitaalsetele  toodetele (e-raamatud, muusika)

MTÜ Tarbijate Koostöökoda
Tel: +372 5300 6193 (info), +372 5845 2323 (nõustaja)
E-post: tartutarbija@gmail.com
EenetLeia meid Facebookist!