* Tarbija 14-päevane tagastamisõigus

Üksikasjad Viimati uuendatud: 27 Juuli 2020 Lisatud: 01 Aprill 2012

2 aastane pretensiooni esitamise õigus, müügigarantii        

ja 14-päevased taganemisõigused

….. puudusega kauba korral

Tarbija võib kauba puuduse ilmnemisel pöörduda pretensiooniga  kaupleja poole 2 aasta jooksul. Selle perioodi jooksul ilmnenud tootmisdefektid kas parandatakse või kaup asendatakse.

….garantii (täpsemini  müügigarantii)  korral

 Garantii on müüja või tootja vabatahtlik lubadus pakkuda tarbijale seadusest soodsamat seisundit  (seadusega on määratletud 2 aastane pretensiooni esitamise õigus). Näiteks võib müüja või tootja garantiiga pikendada pretensiooni esitamise aega kolmele või viiele aastale, lubada parandamise ajaks tarbijale asendustoodet, võimaldada ööpäevaringset teenindust jms.

sidevahendi abil sõlmitud lepingute korral  , näiteks telefoni, raadio, televisiooni, adresseeritmata või adresseeritud   trükise, sealhulgas kataloogi või ajakirjanduses ilmunud tellimislehega reklaami korral,  on tarbijal õigus taganeda lepingust   14 päeva jooksul. Kui aga taganemisõigusest teda ei teavitatud, siis võib  taganeda 3 kuu jooksul.

….koduukselepingu korral  on tarbijal õigus lepingust taganeda 14 päeva jooksul   ilma taganemise põhjust teisele poolele selgitama

….ostude korral internetist  on tarbijal  õigus ostetud kaup tagastada 14 päeva jooksul (ei pea selgitama miks) ja 30 päeva jooksul peab müüja ostjale ostusumma tagastama

14-päevane taganemisõigus ei kohaldu:

–          veo-, majutus-, toitlustus-, või meelelahutusteenustele;

–          tarbija esitatud tingimuste kohaselt valmistatud asjale (eritellimus);

–          asjadele, mida ei saa oma olemuse tõttu tagastada (avatud kosmeetikakaubad, toidulisandid, kiiresti riknevad toidukaubad);

–          ajalehtedele, ajakirjadele, raamatutele;

–          digitaalsetele  toodetele (e-raamatud, muusika)