* Autoost

  • printbutton-2111600
  • emailbutton-5006731

Lisainfo Lisatud Laupäev, 22 September 2012 12:56 Viimati uuendatud Esmaspäev, 25 Märts 2013 19:07

  • Narvast pärit tarbija ostis Tartu Mercedese autoaiast auto. Ilmnesid paljud vead, mis teeninduse hinnangul maksavad kokku 3000€. Autoaed keeldub isegi suhtlemast. Ostjal ei ole ka ostutšekki, maksis sularahas.  Ostu-müügi leping on ARK-is. Kirjutab müüjale kirja või saadab e-maili. Vajadusel pöördub meie poole tagasi.

V: Viga, mida teevad nii mitmedki autoostajad on selles, et ei võeta piisavalt aega autoga tutvumiseks. Eriti kasutatud autode puhul peaks olema lausa prooviperiood. Selle vältel saaks siis ostja tutvuda, sõita ja näha, mida masin tegelikult teeb, sõita nii külma kui ka kuuma mootoriga. Kindlasti peaks see olema ka lepingus kirjas. Hilisemad pretensioonid kipuvad lahenduseta jääma või siis lõppema suure tüliga poolte vahel. Kindlasti peab olemas olema ostu-müügi leping, raha maksmist tõendav dokument: väljavõte ülekandest, kassatšekk või sularahaorder.

  • WW esindusest telliti juba sügisel auto, aga kätte saadi alles nüüd. Kodus selgus, et auto ei vasta kokkulepitud omadustele. Puudus on tavavarustusest üks väga oluline komponent mille pärast üldse see mudel sai tellitud. Ilmnesid ka värvikahjustused. Tarbija pöördus firmasse tagasi, esitas suulise pretensiooni ja viis auto tagasi. Seepeale järgnesid firmapoolsed ähvardused. Mida teha?

V: uurida uuesti läbi leping. Sellest tulenevalt kirjutada firmale pretensioon, kus kõik puudused ja vead ära märkida. Näidata ära lepingus olevad firma kohustused ostja suhtes ja põhjendada ära ühepoolne lepingu ülesütlemine. – Lugu oli veel ka selles, et teenindaja, kes ostjaga suhtles, ei edastanud kliendile olulist infot. See puudutas just auto tavavarustuse hulka kuuluvaid elemente. Lepingu sõlmimise ajal oli konkreetne element tavavarustuses olemas, aga tehtud muudatused auto komplektsuses võtsid selle elemendi tavavarustusest ära. Jäi võimalus see asi juurdemaksu eest komplekti tellida, aga klient ei olnud nõus maksma, sest algselt oli teisiti. Kindlasti oleks pidanud teenindaja sellest ostjat informeerima, aga ta jättis selle tegemata.