Kaitse oma õigusi: Kuidas toimida defektse toote puhul?

Oleme kõik vähemalt korra ostnud toote, mis ei vasta ootustele või mis lausa laguneb mõne kasutuskorra järel. Selle asemel, et jääda pettunult tootega leppima, on oluline teada oma õigusi ja seda, kuidas defektse toote puhul toimida. Siin on lühike juhend, mis aitab tagada, et Sinu rahulolematus jõuab ka lahenduseni.

Sissejuhatus

Eestis on tarbijakaitse korralikult reguleeritud, et kaitsta Sinu huve ostja ja tarbijana. Kui leiad, et ostetud toode ei tööta nii, nagu peaks, on Sul õigus nõuda kauplejalt toote parandamist, asendamist või raha tagasi.

Sisu: Kuidas toimida?

Kohe pärast defekti avastamist:

  1. Teata probleemist: Võta kohe ühendust poe või ettevõttega, kust toote ostsid. Mida varem, seda parem – nii väldid võimalikke hilisemaid vaidlusi selle üle, millal probleem esines.
  2. Loo kirjalik jälg: Saada kauplejale e-kiri või kirjuta kirjalik avaldus, kus kirjeldad probleemi ja kuidas see ilmnes.
  3. Ära hävita tõendeid: Hoia alles ostutšekk, garantiitalong ja muud dokumendid, mis võivad olla vajalikud tõestamaks, et toote ostsid just sellelt müüjalt.

Garantiit ja pretensiooniõigust kasutades:

  1. Garantii: Kui tootele on antud garantii, siis kehtivad Sinu õigused täpselt nii, nagu garantii aktis kirjas. Enamasti hõlmab see tasuta parandust või asendamist.
  2. Pretensiooniõigus: Eestis on tarbijal õigus esitada pretensioon kahe aasta jooksul pärast kauba ostmist. Kui defekt ilmneb esimese kuue kuu jooksul, eeldatakse, et viga oli olemas juba ostuhetkel.

Vaidluse lahendamine:

Kui kaupleja ei ole nõus Sinu nõudeid rahuldama, võid pöörduda:
Tarbijakaitseamet (Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet) annab nõu ja vahendab tarbijate ja ettevõtjate vahelisi vaidlusi.
Tarbijavaidluste komisjon: Kui kauplejaga kokkulepet ei saavutata, on võimalik pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole, mis on tasuta ja lihtsam alternatiiv kohtusse minekule.

Kokkuvõte

Tarbijana on Sul õigus saada kvaliteetne toode, mis vastab müügiargumendile. Kui avastad defekti, tuleb teavitada müüjat, säilitada kõik ostudokumendid ning vajadusel kasutada seaduse poolt pakutavaid vahendeid, et oma õigusi kaitsta. Ära unusta, et Sul on alati õigus nõuda seda, mille eest oled maksnud.