* Kaupleja-tarbija

Lisainfo Viimati uuendatud: 11 Detsember 2013 Lisatud: 22 September 2012

Tuleb ette erinevaid olukordi, kus peaksid kaupleja ja tarbija leidma omavahelise kompromisslahenduse. Selliste olukordade lahendamine nõuab üksteisemõistmist ja tahet viga parandada ning leida mõlemat poolt rahuldav lahendus. Mõned näited meie praktikast.

  • Lõunakeskuse pudupoes pillas eakas (65) naisterahvas maha kalli klaasist pannikaane, mis purunes. Müüja nõuab toote väljamaksmist. Kas nii ongi õige, kas nii võibki inimestega käituda? Helistajaks toote lõhkunud naise abikaasa. Tähendab, et tarbijat ei kaitstagi, tegu ei olnud ju vandalismiga!!!!!!

V: sõltub poe sisekorra eeskirjadest ja loomulikult kokkuleppe saavutamise võimalikkusest. – Helistajaks olnud meeskodanik oli väga emotsionaalne ja pahane, et mina teda aidaa ei suuda. Siin tõepoolest sõltubki poe kehtestatud reeglitest ja sisekorra eeskirjadest. Tean vähemalt kahte juhtumit, kus tarbija kogemata lõhkus ära ühel korral veinipudeli ja teisel korral kalli konjakipudeli. Mõlemal korral selgus, et poes oli kaup asetatud nii, et ostjal teadmatusest ja kogemata juhtus õnnetus, aga nad ei pidanud kahju välja maksma.

  • Poetänava “Optika”-st ostetud 16.02 fotokroomsed prillid 0 klaasidega. Kandmisel selgus, et tarbija siiski ei saa neid kanda. Maarjamõisa polikliinikus tehti kindlaks, et silmad on -0 ja +0. Mida teha, et raha tagasi saada?

V: Teha avaldus firma juhatajale ja nõuda raha tagasi, kuna tegu on silmi kontrollinud töötaja veaga. – Tarbija helistas tagasi ja teatas, et kõik laabus kenasti. Talle makstakse kõik tagasi. Firma tunnistas oma süüd. Tegu oli fotokroomsete tava 0 klaasidega, mitte eraldi just selle tarbija jaoks valmistatutega. Nii saab firma need prillid uuesti müüki panna ja ei kanna ka kahju.

  • Aasta tagasi märtsis toodud kapp restaureerimisse. Ettemaksuna saadud 7000EEK, pool töörahast. Värvikoodi tõi tellija ise, selle järgi ostis töö teostaja värvi. Töö lõpetamisel hakkas tellija aga otsima vigasid. Lõpuks kadus hoopis ega vastanud ka töötegija meilidele enam. Kuna tööruum on renditud, pind väike, siis restauraator müüs kapi ära. Nüüd üle aasta, võttis tellija ühendust ja nõuab kapi väljamaksmist. Mida teha?

 V: pöörduda juristi poole, Veski 35 on Õigusapteek, kus on võimalik tasuta nõu saada. – Korra on veel olnud juhtum, kus tellija läks 2 aasta möödudes optikaärisse oma prillidele järgi. Need on küll väga üksikud juhtumid, aga iga teenusepakkuja peaks oma teenuse kirjelduse juurde lisama ka aja, mille jooksul toode veel alles hoitakse. Lõputult ei ole ju mõeldav asju säilitada.