* Tarbijad, teadke oma põhiõigusi ja kasutage neid

Tarbijad, teadke oma põhiõigusi ja kasutage neid – kordame veel ja veel!

  • tarbija peab saama toote või teenuse kohta piisavalt infot, mille põhjalt teha ostuotsus. Toodete puhul tähendab see üldjuhul korrektset kauba märgistust ja teavet ning teenuse puhul täpset ülevaadet teenuse sisust ning ka maksumusest;
  • tarbija peab saama adekvaatset teavet toodete kasutamisest ja hooldamisest. Keerulisemate esemete puhul on kauplejal kohustuslik anda kaasa eestikeelne toote kasutus- ja hooldusjuhend, et vältida väärkasutust ja sellest tingitud võimalikke rikkeid. Sellistes olukordades igapäevaselt korrektselt toimetades on kauplejal võimalus ära hoida võimalikke vaidlusi.
  • tarbijal on õigus esitada pretensioon 2 aasta jooksul alates toote ostmisest. Kui tarbija esitab ettevõtjale pretensiooni, siis on ettevõtjal kohustus vastata 15 päeva jooksul. Pärast tähtaja möödumist on tarbijal õigus pöörduda tarbijakaebuste komisjoni;
  • garantii ja pretensiooni esitamise õigus ei ole samased mõisted;
  • rohkem infot leiate meie kodulehel rubriigist “Tarbijaõigused”

Tihti aga eksitakse tarbija põhiõiguste suhtes piirates tema seadusest tulenevaid õigusi,  seda näitab Tarbijakaitseameti ja meie ühingu praktika.
Selleks, et kauplejad oleksid rohkem teadlikud, korraldab Tarbijakaitseamet neljapäeval, 1. oktoobril Tartus toimuva infopäev „Suunanäitaja – nõuded jaekauplejaile“. See infopäev keskendub jaekaubandusele, kus käsitletakse kauplejatele igapäevaselt vajalikke nõudeid ning antakse suuniseid, kuidas neis hõlpsamalt orienteeruda. Tähelepanu all on ka ohtlikud tooted ning antakse soovitusi, kuidas iga kaupleja saab suurendada oma vastutustundlikkust veendudes, et tema müüdav kaup või teenus on nõuetekohane ning ohutu  vt.lähemalt http://tarbijakaitseamet.ee/et/node/6118